Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przeglądy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przeglądy

    Zamieszczone przez krzysn
    nawalanka na kościół i pis
    ... błaznom politycznym, hipokryzji i zakłamaniu polskiego (nienażartego) kleru mówimy "STOP" ... a że "boli" - trudno musi boleć taka zmiana ..."dojna" - ps. nie jestem za PO. :twisted:

  • #2
    Przeglądy

    Szanowni użytkownicy,

    Zakładam nowy temat, ponieważ konkretnie takiego nie ma. Jako że jest to nowy samochód, a nie bardzo chcę przepłacać za przeglądy w ASO (podejrzewam, że jak większość) - prosiłbym o informację co i kiedy z tzw. ,grubszych' rzeczy trzeba w naszych Octavkach wymienić.

    Jakby każdy mógł napisać co przy konkretnym silniku i przebiegu wymieniał. Nie mówię tu o tzw. standardzie czyli olej i filtry. Mam na myśli: kiedy świece, kiedy rozrząd, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, mniej więcej klocki i tarcze (wiem, że zależy to od stylu jazdy). I co tam konkretnie jeszcze trzeba wymienić by każdy mógł samodzielnie zaopatrzeć się w niezbędne części i dokonać stosownych wymian u zaufanego i tańszego mechanika .

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      A ile bedzie Cie kosztowac to przeplacanie za przeglad w ASO po okresie 2 lat/30kkm, kiedy auto ma gwarancje ?? Robocizna to gora 300zl, jak sie umiejetnie podchodzi do tematu. Mechanik ktory szanuje siebie, bierze 100zl/rb.

      Swiece wymienisz sam, rozrzadu zapewne nie tkniesz, plyn hamulcowy co 2 lata, plyn chlodniczy razem z wymiana pompy wody, gdy zajdzie taka potrzeba i/lub z rozrzadem.

      Tarcze 100kkm/ klocki 50kkm to takie minimum dla normalnie jezdzacego kierowcy.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Nie chodzilo mi o przeglad po 30k km bo wtedy nie robimy ,grubszych' rzeczy

        Ogolnie nie zamierzam sam nic wymieniac i robic. Chodzi mi tylko o to, zeby wiedziec przy jakim przebiegu na co sie nastawic, bo w kazdym samochodzie jest inaczej. Np - rozrzad po ilu latach/km?

        Komentarz


        • #5
          Pamietaj o ewentualnej sprzedazy. Na serwisowane w ASO auto zawsze znajdzie sie wiecej chetnych niz na takie, ktore bylo robione u pana Zenka. Nawet jezeli pan Zenek jest lepszym fachura niz mechanicy w ASO

          ASO przestaje sie "oplacac" po co najmniej 5-7 latach wedlug mnie kiedy co jakis czas trafiaja sie przypadkowe naprawy i jakies grubsze rzeczy do wymiany. W Passacie pierwszy raz zrezygnowalem z ASO jak za wymiane przegubow krzykneli cos ok. 2500 zl

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez sobol1500
            Mam na myśli: kiedy świece, kiedy rozrząd, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, mniej więcej klocki i tarcze
            A w książce serwisowej tego nie ma :?: W OIIFL jest :!:
            Świece 60kkm, płyn hamulcowy 2 lata, chłodniczy chyba 5 lat, klocki przód u mnie wytrzymały 90kkm i wymieniłem z tarczami dla spokoju a tył jeszcze dobry więc nie ruszałem, filtr kabinowy 1 lub 2 razy w roku wymieniam sam, czynnik klimy wymieniałem/uzupełniałem po 2 a następnie po 5 latach



            CB Harry II ASC + Triflex

            Pozdrawiam Mirek!!

            Komentarz


            • #7
              eaglemirek, Teraz mamy eko mode i nie dostajemy ksiazeczki serwisowej. Jest elektroniczna ksiazka serwisowa :lol:
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                A w książce serwisowej tego nie ma :?: W OIIFL jest :!:
                Teraz książka serwisowa to w zasadzie tylko okładka została. Żadnych wpisów i informacji co i kiedy.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #9
                  Podobno dają wydruki potwierdzające serwis po przeglądach? Pytam bo jeszcze nie miałem, a tak twierdził sprzedawca.

                  Komentarz


                  • #10
                    eaglemirek, akurat w książkach serwisowych i instrukcjach do O III jest bardzo niewiele taki informacji. Teraz tylko serwis wie co kiedy. Nie ma nawet spisu żarówek!!!!!, co było oczywiste w instrukcji do O I - była przejrzysta tabelka. To samo z ilością oleju do poszczególnych silników. Masakra.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz


                    • #11
                      eaglemirek,

                      klocki 90 tys wytrzymały, chyba kolego hamulca nie używa.

                      Niezły wynik ja akurat klocki przód wymieniałem w poprzednich autach co ok 30 tyś, tylko były to trochę cięższe auta (cytryna C5) i może dlatego szybciej leciały.
                      jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez eaglemirek
                        płyn hamulcowy 2 lata
                        pierwsza wymiana po 3 latach. później co 2 lata. dziwne, ale tak aso mają w swoich instrukcjach.
                        tarcze i klocki mam jeszcze fabryczne - a prawie 100kkm na blacie, ale myśle już o wymianie. okładziny zostało z 3-4mm
                        płyn chłodniczy przy rozrządzie zmieniłem - 4 lata.

                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Mechanik ktory szanuje siebie, bierze 100zl/rb.
                        taką stawkę ma ASO w Czechach.
                        OII sprzedana


                        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kapi
                          Maicroft napisał/a:
                          Mechanik ktory szanuje siebie, bierze 100zl/rb.

                          taką stawkę ma ASO w Czechach.
                          Warto wiedziec
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez polrob
                            Niezły wynik ja akurat klocki przód wymieniałem w poprzednich autach co ok 30 tyś,
                            W poprzedniej OII klocki przednie zmieniłem przy 112kkm , tylne przy około 140kkm i nie widzę w tym żadnego niezłego wyniku. Wg mnie to normalny przebieg do wymiany.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz


                            • #15
                              Dziwne ze większość najpierw wymienia klocki z przodu a pozniej z tylu,u mnie jest odwrotnie hmmm
                              Kondziu

                              OCP

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez lu5asz
                                u mnie jest odwrotnie hmmm
                                Może na ręcznym jeździsz :?: :diabelski_usmiech



                                CB Harry II ASC + Triflex

                                Pozdrawiam Mirek!!

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez lu5asz
                                  Dziwne ze większość najpierw wymienia klocki z przodu a pozniej z tylu
                                  zawsze tak miałem i to chyba jest norma
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No wlasnie wiem ze norma.Z moim szkodnikiem jest cos nie tak hehe
                                    Kondziu

                                    OCP

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Przy autach z HHC oraz ESP klocki z tylu padna szybciej.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Eee, u mnie zawsze na dwie wymiany przodu przypadała jedna tyłu - a i esp i hhc było.
                                        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Może ktoś mi powiedzieć dlaczego po pierwszym przeglądzie (30kkm) ustawienia w komputerze dotyczące wymiany oleju i przeglądu różnią się? Kiedy odbierałem auto z salonu było ustawione "wymiana oleju" 30kkm lub 2lata i "przegląd" również 30kkm lub 2lata. Teraz po pierwszym przeglądzie jest "wymiana oleju 30kkm lub 2 lata i "przegląd" 15kkm lub 1 rok. Dzwoniłem do ASO to powiedzieli "że tak teraz jest".
                                          OIII 1.2 TSI 105 KM

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez dontak
                                            Może ktoś mi powiedzieć dlaczego po pierwszym przeglądzie (30kkm) ustawienia w komputerze dotyczące wymiany oleju i przeglądu różnią się? Kiedy odbierałem auto z salonu było ustawione "wymiana oleju" 30kkm lub 2lata i "przegląd" również 30kkm lub 2lata. Teraz po pierwszym przeglądzie jest "wymiana oleju 30kkm lub 2 lata i "przegląd" 15kkm lub 1 rok. Dzwoniłem do ASO to powiedzieli "że tak teraz jest".
                                            Moim zdaniem jest Przegląd 30kkm lub 1rok. Przejchałem już 45kkm i nie wołało na drugi serwis

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez mac_aaron
                                              Moim zdaniem jest Przegląd 30kkm lub 1rok. Przejchałem już 45kkm i nie wołało na drugi serwis
                                              no u mnie w kompie jest ustawione 30kkm i 2 lata (wymiana oleju) oraz 15kkm i 1 rok (przegląd)
                                              OIII 1.2 TSI 105 KM

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                To jest totalna glupota generalnie.

                                                Predzej wymiana oleju po 15kkm, a przeglad po 30kkm.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  To jest totalna glupota generalnie.

                                                  Predzej wymiana oleju po 15kkm, a przeglad po 30kkm.
                                                  No niestety jest odwrotnie. Nie za bardzo wiem czym jest to uzasadnione. Może wypowiedział by się ktoś kto miał już przegląd i jak wyglądają u niego ustawienia w kompie.
                                                  OIII 1.2 TSI 105 KM

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X